Előtte:
www.port.hu/pls/fi/films.film_page
"Kínszenvedés volt végignézni, igazi mazochizmus"
"Szerintem elviselhetetlen ez a film, a szó legrosszabb értelmében. Nem baj ha egy filmet nem lehet követni, de bizonyos határokat nem jó túllépni, pl. az emberi tűréshatárt."
"Igen, ez egy érdekes kérdés, hogy vajon most olyan filmet kell-e készíteni, amit meg is néz az ember, vagy olyat, ami művészi, de rohadtul nézhetetlen."
"Szerintem, ha képes vagy élvezni a tiszta mozgóképet, akkor fog tetszeni. De megnézésre én személy szerint senkinek nem ajánlanám, csakis ellenségeimnek, székhez kötözve, sötét szobában, végtelen ismétlésre állított lejátszó-berendezéssel."
Ezek után kifejezetten kellemes meglepetésként ért, hogy a film igenis élvezhető. Talán a sznobság, vagy esetleg megéreztük, hogy a film forgatókönyvírója-társrendezője "haver"? Born in Brest in 1922, Alain Robbe-Grillet initially studied mathematics and biology. Ezt egyébként nemcsak a film kirakósjáték-szerű kompzíciójából lehetett sejteni, hanem abból is, hogy a szereplők állandóan nim-et játszanak:en.wikipedia.org/wiki/Nim
De nemcsak ám a vegytiszta intellektuális kihívás, hanem a stílus: A's wardrobe was designed by Coco Chanel, The film's style has influenced the look of several commercials (including those in the late 1980s for Calvin Klein's Obsession), és nem utolsósorban a végeláthatatlan folyosók, tükrök, stukkók, csillárok, erkélyek... hotelek, szanatóriumok, gyógyfürdők... Ah, néha én is úgy elmenekülnék a világ elől, hogy elveszejtsem magam az időtlenségben, hogy értelem és beteljesülés nélkül flörtöljek, mint Hans Castrop Madame Chaucat-val Davos-Dorfban vagy az Ulpius-testvérek Hallstadtban...
Francia filmelőzetes (angol feliratozással):www.youtube.com/watch
Utána:
A kedvenc britpop zenekarom is emléket állított a filmnek:www.youtube.com/watch
Resnais built a captivating puzzle-like film, a labyrinth, which at time resembles the optical illusions of Escher or the surreal world of Magritte.
The effect was created by painting the shadows of the human figures onto the ground.
Színház a filmben, de a szereplők is színpadiasak, szobor a filmben, de a szereplők is szoborszerűek.